Veelgestelde vragen

Wanneer en hoe kan ik mijn kindje inschrijven?

• Tijdens de zomervakantie: Van 1 juli tot en met 5 juli tussen 9.00u en 11.00u. Tijdens de werkdagen vanaf 19 augustus tot 31 augustus tussen 9.00 en 11.00u.

Voor nieuwe inschrijvingen, een bezoek aan de school of een afspraak met de directie, maakt u best een afspraak zodat we u persoonlijk en professioneel kunnen ontvangen.

• Op schooldagen tussen 8.30u en 16.30u of maak een afspraak.

• Bekijk zeker en vast ook de inschrijvingsprocedure voor alle scholen van Oostende: KLIK HIER

Wanneer kan mijn kleuter voor de eerste keer naar school?

Als je kind 2,5 jaar is kan het bij ons school lopen.
U kunt uw gegevens steeds vooraf online doorgeven via het tabblad inschrijving

Specifieke data vind je ook terug op de pagina rond de eerste keer naar school.

Wat moet mijn peuter meenemen naar school?

• een stevige schooltas
  • een doosje voor het vieruurtje (waar fruit of groente in kan)
  • reservekledij die op school blijft
  • een fopspeen en knuffel (indien nodig voor het slaapmoment)

Hoe groot zijn de klasgroepen?

Er is een aparte peuterklas met eigen begeleiding. Zo is er aandacht voor iedere peuter. In het kleuter en lager proberen we niet meer dan 23 kinderen samen in de klas te hebben.

Kan ik de klas eens bekijken?

Ja, je kan de klas bekijken als je je tijdens de schooluren aanmeldt op het secretariaat of maak een afspraak.

Blijf ook via het klashoekje op de hoogte over wat er in de klas gebeurt.

Hoe weet ik wat mijn kind doet in klas?

We nodigen je 3 keer per jaar op school uit voor een oudercontact. Het moment waarop je aan de leerkracht vragen kan stellen over hoe je kind het in de klas doet. Heb je een dringende vraag spreek de leerkracht of directie aan. Ze geven je graag wat meer uitleg. Dit kan bij het afhalen van je kind of maak een afspraak met de leerkracht.

Hoe laat moet mijn kind op school zijn?

• 8.35 uur in de voormiddag
  • 13.05 uur in de namiddag.

We raden aan om zeker 5 minuten voor aanvang van de lessen aanwezig te zijn.

Vroeger op school? Maak gebruik van onze opvang.

Wanneer is er geen school?

Ieder jaar zijn er wel enkele schoolvrije of pedagogische studiedagen waarop de kinderen niet naar school moeten. Bekijk zeker de kalender.

Is er opvang op school?

Ja, er is voor- en naschoolse opvang. Op de pagina over opvang kan je alle info terugvinden.

Kan mijn kind op school blijven eten?

Alle kinderen kunnen een lunchpakket of maaltijd opeten in het schoolrestaurant Pegasus.

Bekijk de kostprijs en het menu voor de volgende weken.

Mijn kind is ziek en blijft thuis. Hoe meld ik dat?

• Bel de school via 059 50 06 91 en geef de naam van je kind en de klas door.
  • Of zend ons een e-mail met de gegevens van je kind en klas.
  • Vanaf 6 jaar breng je een bewijs van afwezigheid binnen op de school.

Ben ik verplicht om turnkledij aan te kopen?

Nee, we verwachten wel dat iedereen een extra T-shirt, broekje en turnpantoffels meebrengt in een sportzak. Voorzie de kleding zeker van een naam, bijvoorbeeld op het etiket van de kleren. Op het secretariaat kan je een T-shirt, broekje en sportzak van de school aankopen.

Ik wil als ouder meehelpen op school, kan dat?

Als ouder kan je meehelpen op verschillende activiteiten (Halloweenavond, zomerfeest, carnaval, nieuwjaarsreceptie, opendeurdag, ...). Er is ook een actieve ouderwerkgroep "team Steengoed" waar je welkom bent.

Bekijk de activiteiten van Team Steengoed.

Je kan Team Steengoed ook bereiken via e-mail: teamsteengoed@gmail.com